Projektowanie prywatnego gabinetu zabiegowego w obliczu koronawirusa

COVID-19 zmienił nasz świat w sposób, którego się nie spodziewaliśmy. Z naukowego punktu widzenia fascynujące jest obserwowanie naszej reakcji i wzajemnych zależności między zwycięzcami i przegranymi w zmieniającej się gospodarce światowej.

W rzeczywistości żadna część naszego życia nie jest nietknięta przez pandemię, w tym rutynowe zabiegi stomatologiczne. To nakłada na branżę stomatologiczną obowiązek dostosowania się w sposób, który zapewni bezpieczeństwo zarówno personelowi, jak i pacjentom. Oczywiście, środki sanitarne są zawsze na pierwszym planie. Jednak teraz jest to w nadmiarze.

Komfort pacjenta na pierwszym planie

Zapewnienie pacjentom komfortu w gabinecie jest niezwykle ważne, ponieważ to właśnie dzięki temu pacjenci w ogóle tam przychodzą. Lęki często przeszkadzają w uzyskaniu niezbędnej opieki stomatologicznej. Jest to jeszcze ważniejsze, gdy COVID-19 zaciemnia nasz osąd.

Branża stomatologiczna dobrze zareagowała na obawy pacjentów. Wiele z tych dostosowań jest jeszcze bardziej odpowiednich i mile widzianych w tych trudnych czasach. Niektórzy dentyści zaczerpnęli cenne wskazówki z rynku spa, aby stworzyć relaksujące środowisko. Te opcje sprawdzają się równie dobrze podczas pandemii i w przypadku pacjentów z lękami i fobiami przed wizytą u dentysty.

Aromaterapia oferuje wiele korzyści zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów. Na przykład olejek eteryczny z lawendy może stworzyć relaksującą atmosferę, która pomoże stłumić niepokój, jaki niektóre osoby mogą odczuwać przed wejściem na fotel dentystyczny. Jest to również korzystne dla lekarza, ponieważ pacjent jest bardziej skłonny do współpracy, co ułatwia pracę.

dentysta

Muzyka otoczenia ma podobny efekt. To prosta zmiana, która ma głęboki wpływ. Rytm oddychania pacjentów często odzwierciedla dźwięk. Może to zmniejszyć niepokój, który może sprawić, że Twoja praca stanie się bardziej zaostrzona. Jest to doskonały sposób na uspokojenie pacjenta bez uciekania się do leków lub znieczulenia. Jest to często rzecz, która przechyla szalę na korzyść minimalistycznego podejścia.

Uczyń go widocznym

Ludzie doskonale zdają sobie sprawę z tego, że muszą się maseczkować, myć ręce i często używać środków odkażających. Umieść je w widocznym miejscu swojego prywatnego gabinetu zabiegowego, aby upewnić pacjentów, że masz na uwadze ich bezpieczeństwo. Poinstruuj również swój personel, aby często sprawdzał zapasy. Nic tak nie świadczy o niedbałości jak puste stanowisko sanitarne. Podważa to wszystko, co oferuje dostępność.

Sugerujemy również udostępnienie jednorazowych maseczek. Wydaje się dziwne, że trzeba przypominać komukolwiek o tym prostym środku ostrożności. Niestety, niektórzy ludzie potrzebują przypomnienia. Mogą jednak wejść do gabinetu dentystycznego i prywatnej sali zabiegowej, myśląc, że to niepotrzebne.

Tak jest, bez względu na sytuację. Zalecamy również egzekwowanie tych zasad. Pokazuje to, że Ci zależy i że jesteś na bieżąco z aktualnymi zaleceniami medycznymi. Nie należy jednak przyjmować dogmatycznego podejścia. Ludzie to rozumieją, nawet jeśli nie stosują się do zaleceń. Wszystko zależy od tego, jak sformułujesz przypomnienie, aby nie wyjść na niańkę.

Dokładna rutyna sanitarna pomiędzy pacjentami

Jedną rzeczą jest posiadanie środka odkażającego dostępnego w recepcji. Co innego, jeśli procedura pomiędzy pacjentami jest dokładna i obejmuje wszystko, czego dana osoba może dotknąć. Obejmuje to klamki, podłokietniki, zagłówki i wszystko inne, czego może dotykać, w tym tace. Sugerujemy również umieszczenie oznakowania, które wyjaśnia procedurę, aby uspokoić pacjentów.

Spójrzmy prawdzie w oczy. Ludzie nie przychodzą do gabinetu z własnej woli. Robią to, ponieważ wiedzą, że jest to konieczne dla dobrego zdrowia. Dlatego konieczne jest usunięcie wszelkich barier, które COVID-19 może nałożyć na poziom komfortu danej osoby. Dbanie o zęby nie schodzi na dalszy plan, nawet w obliczu pandemii.

Pamiętaj, że wszystko, co robisz, aby zapewnić swoim pacjentom bezpieczeństwo, to sposoby na to, aby traktowali oni zdrowie zębów priorytetowo nawet przy ograniczeniach wynikających z różnic społecznych.

Bezpieczeństwo bez przekraczania granic

Jeśli pracujesz z dziećmi, zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę, że musisz zachować równowagę między bezpieczeństwem a bezpiecznym otoczeniem. Podchodzenie do dzieci w pełnym kombinezonie ochronnym, rękawicach i masce jest odstraszające, bez względu na to, jak bardzo były one narażone na kontakt z tym protokołem.

Zadbaj o to, aby było bezpiecznie, ale nie przerażająco.

Te same środki ostrożności odnoszą się do dorosłych pacjentów, którzy mają obawy i fobie przed wizytą u dentysty. Zawsze pamiętaj o ich poziomie komfortu. Dzięki temu przydadzą się zajęcia z psychologii, które odbyłeś na studiach.

Istotną rzeczą do zapamiętania jest to, że ktoś z dentystycznych warunków zdrowotnych jest prawdopodobnie w obliczu innych problemów dobrego samopoczucia. Złe zęby są czymś więcej niż tylko problemem estetycznym. Mają również do czynienia z zakłopotaniem i niską samooceną z powodu ich postrzegania ich wygląd.

Pacjent wchodzący do prywatnego gabinetu prawdopodobnie ma inne problemy wpływające na jakość jego życia, które wykraczają poza zdrowie zębów.

Rozwiązywanie problemów pacjentów

Komunikacja to najlepsze narzędzie pozwalające dowiedzieć się, jakie obawy ma pacjent, i zmodyfikować ustawienia gabinetu oraz procedury, aby zapewnić mu komfort. Jest to również sposób na budowanie relacji i zaufania.

Potraktuj to jako szansę.

Jeśli COVID-19 czegokolwiek nas nauczył, to tego, że należy się zatrzymać i zastanowić. Zamiast pędzić przez nasze dni bez zastanowienia, zastanawiamy się nad wszystkim, co robimy, nawet nad najbardziej prozaicznymi rzeczami. To potężny wróg, który wymaga nowatorskiej odpowiedzi.

Przemyślenia końcowe

COVID-19 spowodował spustoszenie w naszym życiu. Nauczył nas jednak również innowacyjności i nieszablonowego myślenia. Dotyczy to zarówno życia codziennego, jak i zabiegów wykonywanych w gabinecie lekarskim. Podczas gdy komfort pacjentów wysunął się na pierwszy plan, pandemia sprawiła, że rozwiązywanie ich problemów - i naszych - stało się jeszcze bardziej krytyczne. Pamiętaj, że działania, które podejmujesz, są tak samo ważne dla Ciebie, jak i dla klientów, którzy Ci ufają.

Zobacz więcej na: http://implanty-zebow-wroclaw.pl/